luni, 7 decembrie 2009

Ma mut pe Marte


Ma mut pe Marte. Ma mut si nu te anunt. Astazi plec. La noapte. Fara nimic, doar plec. De ce? Pentru ca nu mai vreau. Pentru ca m-am saturat. Pentru ca mi-a ajuns.

M-am saturat sa va vad cum va mancati intre voi. Cum smulgeti bucati din fiecare cu ochii plini de sange. Cum va distrati si va hraniti cu lacrimile celuilalt. Cum refuzati sa credeti ca cineva v-ar putea macar egala. Nu. Voi sunteti tot si nu aveti niciodata nevoie de ajutor. Voi ne mancati pe noi, dar uitati ca va distrugeti. Va scapa detaliile din oglinda. Nu vedeti cum va dezintegrati. Felicitari. Puteti spune ca ati facut ceva in toata piesa de teatru. Ati omorat si v-ati sinucis. Si nimeni nu va mai priveste. Nu mai aveti nici macar spectatori. Putinii care au reusit sa scape nu vor mai face prostia de a reveni, iar pe ceilalalti...ei bine, pe ceilalti i-ati ucis.

E interesant jocul vostru. Bine construit. Nu va subestimez. Poate o data am facut-o, dar cu timpul am invatat ca excelati in ceea ce faceti. Si totusi ma intreb cum e sa excelezi in a ucide. Probabil pentru voi fascinant. Va ascundeti, fugiti, evitati. Sunteti cei din umbra, cei care niciodata nu spun mai mult decat trebuie, poate mai putin. Va place noaptea, dar stiti ca va e frica. Va e frica pentru ca sunteti constienti ca exista altii ca voi. Exista si alte umbre, iar noaptea e lunga si niciodata nu aveti certitudinea ca ii veti vedea inca o data sfarsitul. Aveti si o parte preferata. Atacul. Momentul in care muscati, si simtiti mirosul de sange. Il simtiti in tot corpul.Vedeti lacrimile si ochii opaci, iar atunci...atunci s-a terminat. Rolul vostru s-a incheiat. Maine incepe din nou, dar astazi ati supravietuit. Ati ramas in viata furand alte vieti.

Va e frica. Stiu. Va vad. Privirea voastra a devenit opaca si stiti ca va veni momentul in care ochii se vor inchide si rolul se va incheia pentru ultima data. Totusi, negati. Ascundeti asta. Voi sunteti invingatorii. Voi sunteti cei care au ramas in picioare. Si tot voi sunteti cei care vor cadea maine, dar pana la zi mai este o noapte.

Nu mai vreau sa vad atata mizerie. Voi o creati. Si vreau sa va opriti. Va strigam asta zilnic. S-a terminat. Am inteles. Dar nu ascultati. Nu va opriti din jocul vostru. Va place.

Si macar daca as putea sa va conving...daca as putea sa va arat ca nu acesta e drumul. Gresiti! Si nu e vina noastra pentru asta. De ce ne tarati si pe noi intr-un joc murdar? De ce ati facut regulile deja? De ce niciodata nu va sunt de ajuns jucatorii?

Eu plec. Stiu ca mi-ai spune ca e de datoria mea sa stau si sa lupt. Pentru ce? Nu vreau sa le privesc spectacolul. Nu imi place. Nu pot sa ma multumesc cu rolul de spectator. Iar ei, ei nu ma lasa sa schimb nimic. Asa ca voi schimba fara acordul lor, undeva unde ei nu au nicio putere. Nu au nici acum, dar pretind asta si noi ii credem. Noi ne plecam in fata lor. Si o facem zilnic. Iar eu de astazi nu ma mai plec. Astazi imi veti vedea ochii si veti intelege de ce. Astazi eu am iesit din joc.

Ce voi face? Simplu. Imi voi construi planeta. Planeta mea. Jocul meu fara reguli. O scena fara ochi opaci. O scena fara papusi. Nu am nevoie de ele. O lume in care ei nu pot sa intre.

Eu plec.

Si singurul lucru pe care il regret e ca rolul meu il va prelua altcineva, iar jocul se va completa din nou...


["nimeni nu este proprietarul fericirii, uneori ai norocul sa ai un contract de inchiriere si sa fii locatarul ei. Trebuie sa ii platesti foarte regulat chiria, atfel esti evacuat foarte repede"
]
Marc Levy, Si daca nu e adevarat..





3 comentarii:

  1. TRIST... ADEVARAT... dar...
    Sunt atatea lucruri frumoase pe Pamant incat NU MERITA sa te muti pe Marte!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Renuntarea la lupta inseamna castigarea ei?
    Nu .
    Dar tu nu renunti . Tu lupti pe alta parte, dar cand nu mai ai cu cine lupta ?
    Acum exista inamici dar vor disparea si nu mai ai cu cine lupta.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mersi Maria pentru ca ai inteles esenta postarii. Nu incerc sa fug sau sa renunt la lupta. Pur si simplu ies din jocul lor.

    RăspundețiȘtergere